Warsztaty Dobrych Rodziców i Wychowawców

I. Granice w wychowaniu – co to właściwie jest i jakie ma znaczenie?

Dzieci od zawsze, nieustannie sprawdzają stałość granic i konsekwencję dorosłych. Wynika to z wielu powodów: braku znajomości reguł rządzących światem, relacjami, niewiedzy o konsekwencjach swoich zachowań, braku umiejętności przewidywania, niedojrzałości fizycznej i emocjonalnej. 

Najważniejsze jednak jest to, iż dzieci przekraczając granice uczą się, jak żyć? Testują na rodzicach, co jest ważne a co nie. Dowiadują się w ten sposób czegoś ważnego o sobie, rodzicach, świecie. A jak rodzice radzą sobie z własnym systemem granic? Tu już bywa różnie. Najczęściej jednak jesteśmy rodzice nie zdają sobie sprawy, że frustrację, którą odczuwają w kontaktach z dzieckiem wynika z tego, iż ich granice są nieustannie testowane. Ciągłe upominanie, przypominanie, ustalanie, strofowanie doprowadza do tego, iż czasami rodzicielstwo wydaje się być naprawdę trudne i pełne negatywnych emocji, zmęczenia. Co zrobić, by to zmienić?

  • Znaczenie granic psychologicznych w codziennym życiu rodziny.
  • Konsekwencje elastycznych lub sztywnych granic psychologicznych w dorosłości dzieci.
  • Nauka budowy bezpiecznego systemu granic psychologicznych rodzica i dziecka.
  • Asertywny rodzic – asertywne dziecko: wzrost jakości funkcjonowania systemu rodzinnego.
  • Zrozumienie, czym są granice psychologiczne.
  • Zrozumienie fundamentalnego znaczenia wzajemnego szanowania granic dla prawidłowego funkcjonowania rodziny.
  • Przejrzystość funkcji i ról pełnionych przez członków rodziny.
  • Jasność komunikacji.
  • Poczucie ulgi i wewnętrznego spokoju związanego z jasnością struktury rodziny.
  • Istotny wpływ na podział obowiązków w domu.
  • Podniesienie poczucia własnej sprawczości i własnej wartości zarówno u dzieci jak i rodziców.
Najbliższy warsztat
01Sty1970
WEŹ UDZIAŁ

Sprawdź pozostałe terminy warsztatów:

KALENDARZ WYDARZEŃ